Föregående bandel - Tillbaka - Nästa bandel
Sign | Trafikplats | Ritning | Anmärkning |
---|---|---|---|
Gna | Gävle N | Gävle Norra | |
Gefle N | |||
Gefle | |||
Fsk | Fredriksskans | Fredriksskans | |
Fredriksskans hamn | |||
Gävle C | Gävle Central | ||
Gä | Gävle | Gävle | Samma som Jvm1184_J5_0318 |
Gävle | Samma som Jvm1184_J1_0318. Förreglingstabell, manöverapparat, mm. | ||
Gäfle C | |||
Gefle C | |||
Nynäs | |||
Tolvfors | |||
Tolffors | |||
Lexe | |||
Hg | Hagaström | Hagaström | |
Vb | Valbo | Valbo | |
Lund | Lund | Beskuren från Jvm1184 J5:49 | |
Nvl | Norra Valbo | ||
Kak | Kallbäck | ||
Bäck | |||
Håde | Håde | Håde | |
Fb | Forsbacka | Forsbacka | |
Margretehill | |||
Fbv | Forsbackaverken *2 | ||
Jädran | |||
Snv | Sandviken | Sandviken | |
Kgd | Kungsgården | Kungsgården | |
Kungsgård | |||
Myre | Myre | ||
Sv | Storvik |
Ritning | Anmärkning |
---|---|
Gävle Norra hamnspår – Fredriksskans | |
Gävle Näringen | Samma som Jvm1184_J5_0144 |
Gävle Rangerbangård | Samma som Jvm1184_J5_0145 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 1 | Gävle Centralstation |
Gävle – Dala Järnväg Blad 10 | Jädran – Storsjön |
Gävle – Dala Järnväg Blad 11 | Sandviken |
Gävle – Dala Järnväg Blad 12 | Km 25 – 27,5 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 13 | Km 27,5 – 30 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 14 | Kungsgården |
Gävle – Dala Järnväg Blad 15 | Myre |
Gävle – Dala Järnväg Blad 16 | Km 35 – 37,5 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 17 | Storvik |
Gävle – Dala Järnväg Blad 2 | Gävle Norra – Nynäs |
Gävle – Dala Järnväg Blad 3 | Tolvfors |
Gävle – Dala Järnväg Blad 4 | Hagaström |
Gävle – Dala Järnväg Blad 5 | Valbo |
Gävle – Dala Järnväg Blad 6 | Kallbäck |
Gävle – Dala Järnväg Blad 7 | Håde |
Gävle – Dala Järnväg Blad 8 | Forsbacka |
Gävle – Dala Järnväg Blad 9 | Km 17,5 – 20 |
Samma station kan ha haft flera olika namn under åren och då visas alla namnen
som var sin station. För en detaljerad lista över de olika stationerna, deras
km-tal, tidsperiod, m.m. hänvisas till historiskt.nu.
Observera att på stationer som har flera banor så redovisas varje ritning oftast
på endast en bana. Så är man intresserad av grenstationer så rekommenderas att
kolla alla banorna som ansluter till den stationen.