Föregående bandel - Tillbaka - Nästa bandel
Sign | Trafikplats | Ritning | Anmärkning |
---|---|---|---|
Fln | Falun C | ||
Tsk | Tisken | ||
Kv | Källviken | ||
Kävn | Källviken | ||
Nrsb | Norsbo | ||
Olb | Olsbacka | Olsbacka | |
Slgg | Slaggen | ||
Aba | Aspeboda | Aspeboda | |
Smedsbo | |||
Bmt | Bomsarvet | ||
Bomsarfvet | Bomsarfvet | ||
Kse | Kvarnsveden | Kvarnsveden | Samma som Jvm1184_J5_0607 |
Kvarnsveden | |||
Kvarnsveden | Samma som Jvm1184_J1_0607. Signalsäkerhetsanläggning. | ||
Rbä | Repbäcken | Repbäcken | |
Bän | Bäsna | ||
Avl | Arvslindan | ||
Arfslindan | Arfslindan | ||
Arfslindan | Stickspår vid Arfslindan station till grusgrop | ||
Bja | Björka | ||
Nyä | Nysäl | ||
Btn | Brötjärna | ||
Mfj | Mockfjärd | Mockfjärd | |
Lpt | Lillstupet | ||
Osn | Osängsholn | ||
Osängholm | |||
Dfl | Dala-Floda | ||
Dala Floda | Dala Floda | ||
Käbh | Källbäcksheden | ||
Böo | Björbo |
Ritning | Anmärkning |
---|---|
Gävle – Dala Järnväg Blad 112 | Repbäcken |
Gävle – Dala Järnväg Blad 113 | Km 30 – 32 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 114 | Lennheden. OBS! Tillhör bandel 223 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 115 | Km 34 – 36 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 116 | Bäsna Hållplats |
Gävle – Dala Järnväg Blad 117 | Km 38 – 40 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 118 | Arvslindan |
Gävle – Dala Järnväg Blad 119 | Km 42 – 44 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 120 | Björka |
Gävle – Dala Järnväg Blad 121 | Nysäl |
Gävle – Dala Järnväg Blad 122 | Brötjärna |
Gävle – Dala Järnväg Blad 123 | Km 50 – 52 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 124 | Mockfjärd |
Gävle – Dala Järnväg Blad 125 | Km 54 – 56 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 126 | Lillstupet |
Gävle – Dala Järnväg Blad 127 | Km 58 – 60 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 128 | Osängsholn |
Gävle – Dala Järnväg Blad 129 | Dala Floda Station |
Gävle – Dala Järnväg Blad 130 | Km 64 – 68 |
Gävle – Dala Järnväg Blad 131 | Källbäcksheden |
Gävle – Dala Järnväg Blad 132 | Källbäckseden – Björbo Station |
Samma station kan ha haft flera olika namn under åren och då visas alla namnen
som var sin station. För en detaljerad lista över de olika stationerna, deras
km-tal, tidsperiod, m.m. hänvisas till historiskt.nu.
Observera att på stationer som har flera banor så redovisas varje ritning oftast
på endast en bana. Så är man intresserad av grenstationer så rekommenderas att
kolla alla banorna som ansluter till den stationen.