Bandel: Ludvika - Björbo - Vansbro

Föregående bandel - Tillbaka - Nästa bandel

SignTrafikplatsRitningAnmärkning
LaLudvika  
LabLudvika bruk  
IckorbottenIckorbottenFörslag till lastplats vid Ickorbotten. Godkänd 1912-06-30
Ickorrbotten  
IvikenIvikenLastplats. Godkänd 1913-04-14
SövkSörvikSörvikHåll och lastplats. Reviderad 1912-03-00
LkbgLekombergLekombergLastplats. Reviderad 1912-03-00
BuvkBrunnsvik  
SeoStensboStensboStation. Reviderad 1912-03-00
GgäGrangärdeGrangärdeHåll och lastplats. Reviderad 1912-03-00
NmNyhammarNyhammarStation. Reviderad 1912-03-00
KybhKybäcksheden  
SkbtSkallberget  
SlånSalånSalånHåll och lastplats. Militärstation Reviderad 1912-03-00
BöoBjörboBjörboStation. Reviderad 1912-03-00
HdbkHandbacken  
NåsNåsNåsStation. Reviderad 1912-03-00
KvåkKvarnåkerKvarnåkerLastplats. Reviderad 1912-03-00
DjDala JärnaDala JärnaStation. Reviderad 1912-03-00
HuåHulånHulånHåll och lastplats. Trasig till låda LD 1. Reviderad 1912-03-00
VoVansbro  

Ritningar för banan

RitningAnmärkning
Stockholm – Västerås – Bergs lagen Järnväg, LekombergLekomberg tvärsektioner av tunneln utvisande bergpartier på närmare avstånd än 2,20 m från spårmitt
Stockholm – Västerås – Bergs lagen Järnväg, LekombergVentilationsanordningar i tunneln

Samma station kan ha haft flera olika namn under åren och då visas alla namnen
som var sin station. För en detaljerad lista över de olika stationerna, deras
km-tal, tidsperiod, m.m. hänvisas till historiskt.nu.

Observera att på stationer som har flera banor så redovisas varje ritning oftast
på endast en bana. Så är man intresserad av grenstationer så rekommenderas att
kolla alla banorna som ansluter till den stationen.