Bandel: Nässjö - Sävsjö - Alvesta

Föregående bandel - Tillbaka - Nästa bandel

SignTrafikplatsRitningAnmärkning
NNässjö  
GtGrimstorpGrimstorp
BdfBodaforsBodafors
SaSandsjöSandsjöBeskuren från Jvm1184 J5:38
UtpUlvstorp  
SävsjöSävsjö
Sävsjö
SävsjöBeskuren från Jvm1184 J5:39
Säfsjö  
AhmAleholm  
ÖsgÖrsby grusgr  
SyStockarydStockaryd
StockarydBeskuren från Jvm1184 J5:39
RkRörvikRörvik
LhLammhult  
LhLamhultLamhult
LamhultBeskuren från Jvm1184 J5:40
GrdGrevaryd  
UhtUgglehult  
LnsLidnäsLidnäs
TpkTorpsbruk  
MoMohedaMoheda
MohedaBeskuren från Jvm1184 J5:41
GfaGrännaforsa  
Grennaforsa  
Gåvetorp  
GåfvetorpGåfvetorpsenast ändrad 1919
AvAlvesta  

Ritningar för banan

RitningAnmärkning
Södra StambananInnehåller banprofil Grimstorp – Ulfstorp, se Jvm1184_J3_501. Innehåller bangårdsritning Sandsjö, se Jvm1184_J1_1492. Samhör med Jvm1184_J5_29-58, "Teknisk ekonomisk beskrivning över Svenska Statens Järnvägsbyggnader".
Södra StambananInnehåller banprofil Sävsjö – Rörvik, se Jvm1184_J3_502. Innehåller bangårdsritningar Sävsjö och Stockaryd, se Jvm1184_J1_1493 och Jvm1184_J1_1494. Samhör med Jvm1184_J5_29-58, "Teknisk ekonomisk beskrivning över Svenska Statens Järnvägsbyggnader"
Södra StambananInnehåller banprofil Lamhult – Ugglehult, se Jvm1184_J3_503. Innehåller bangårdsritning Lamhult, se Jvm1184_J1_1495. Samhör med Jvm1184_J5_29-58, "Teknisk ekonomisk beskrivning över Svenska Statens Järnvägsbyggnader"
Södra StambananInnehåller banprofil Moheda – Alvesta, se Jvm1184_J3_504. Innehåller bangårdsritningar Moheda och Alvesta, se Jvm1184_J1_1496 och Jvm1184_J1_1497. Samhör med Jvm1184_J5_29-58, "Teknisk ekonomisk beskrivning över Svenska Statens Järnvägsbyggnader".
Södra Stambanan Blad 12Grimstorp – Ulvstorp
Södra Stambanan Blad 13Sävsjö – Stockaryd
Södra Stambanan Blad 14Rörvik– Ugglehult
Södra Stambanan Blad 15Lidnäs – Gåvetorp

Samma station kan ha haft flera olika namn under åren och då visas alla namnen
som var sin station. För en detaljerad lista över de olika stationerna, deras
km-tal, tidsperiod, m.m. hänvisas till historiskt.nu.

Observera att på stationer som har flera banor så redovisas varje ritning oftast
på endast en bana. Så är man intresserad av grenstationer så rekommenderas att
kolla alla banorna som ansluter till den stationen.